فان کده
فان کده

فان کده

کار با تبلت


 هنگام کار با تبلت ها، مراقب سلامت خود باشید

پژوهشگران دانشکده سلامت همگانی دانشگاه هاروارد، حالت های مختلف بدن کاربران به هنگام استفاده از تبلت ها را مورد مطالعه قرار داده اند و دریافته اند که کاربران تبلت ها در مقایسه با کاربران رایانه های رومیزی و لپ تاپ ها، گردن خود را بیشتر در حالت خمیده نگه می دارند که این رفتار هم در کوتاه مدت و هم در بلندمدت می تواند مخاطرات زیادی را برای آن ها به همراه داشته باشد.

هرچند مهم ترین مزیت تبلت ها و دیگر فناوری های همراه، انعطاف پذیری آنها است و کاربران می توانند در هر حالت و موقعیتی از این فناوری ها استفاده کنند، اما برخی از حالت های بدن در هنگام استفاده از تبلت ها نگرانی های پژوهشگران سلامت و بهداشت را برانگیخته است. به گزارش Digitaltrends پژوهشگران در مورد آسیب های جدی ناشی از استفاده از رایانه لوحی بر عضلات گردن و شانه به کاربران هشدار داده اند.

آن ها هشدار داده اند که این خطرات به ویژه زمانی افزایش می یابد که کاربران، تبلت ها را بر روی زانوهای خود قرار می دهند و از آن استفاده می کنند. پژوهشگران دانشگاه هارواد به کاربران توصیه کرده اند هنگام استفاده از تبلت، هر ۱۵ دقیقه حالت بدن و به ویژه گردن خود را تغییر دهند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد